Ruta circular guiada per conèixer 3 ermites de l'entorn. Sant Corneli, Sant Jaume de Rifà i Sant Julià d'Alfou.

Propera edició : diumenge 1 de juny de 2014
Hora de trobada: Les 9 del matí.
Lloc de sortida i arribada: Espai31, carrer Teresa Oller, 31 de Cardedeu.
Hora aproximada d'arribada : Les 2 del migdia. Hi haurà un petit aperitiu.

Dificultat: Baixa-mitja ( 13 quilomètres).

Preu:  Individual: 7 € , Preu familiar/grup a partir de 4 persones: 5 € per persona.
 Cal inscriure's previàment, ho podeu fer directament a:

Espai31
 Carrer Teresa Oller, 31 de Cardedeu
      Horari :
        tardes de 5 a 8 (de dimarts a divendres)
dissabte 24 i 31 de juny obert matí d'11 a 1.30.

Si ho preferiu per correu electrònic a l'adreça espai31cardedeu@gmail.com i podeu fer el pagament mitjançant ingrés a compte (fins 4 dies abans de la caminada) al número:
                                   Triodos Bank : 1491 0001 22 2025092525

• Es recomana portar calçat còmode i esmorzar.
  • Si no hi ha un mínim d'inscrits o fa mal temps i s'ha de suspendre us avisaríem i es faria la devolució de l'import.
  • Un cop finalitzada la caminada trobareu la resenya de la mateixa al nostre bloc:                               www.espai31.blogspot.com

Edició 13 de maig de 2013
 Molt puntuals han arribat tots els participants a la primera caminada de la "Ruta de les 3 ermites" al punt de trobada, l'Espai31 de Cardedeu. Un cop fetes les presentacions, el grup de 20 persones i el gos Ocami (que s'ha portat molt bé durant tot el recorregut) ens hem dirigit cap als "escorrelots" per arribar-nos a la capella de Sant Cebrià i Sant Corneli. Un cop explicada la seva convulsa història hem visitat el seu interior i comentat els canvis urbanístics de l'entorn de la capella i de la plaça Flors de Maig.
Ja de camí cap a Can Diumer hem pogut admirar les torres que l'arquitecte Manuel Joaquim Raspall va construir a banda i banda de la carretera de Cànoves. Agafem l'avinguda de Vilamajor, i al cap de poc passem per davant de Can Bellsolar. Deixant enrere els Dominics enfilem el camí de terra, envoltat de camps (i d'espàrrecs al marge), que resseguint el contorn de ponent de la urbanització de Sant Julià ens menarà cap al nord.
Un cop al Sot d'Alfou només ens resta travessar l'agrupació de cases que formen can Pinós Vell, Cal Roig i Can Martí per trobar-nos tot seguit  l'ermita de Sant Jaume de Rifà, situada  pocs metres abans de Can Miret.
Després de visitar l'ermita recuperem forces esmorzant asseguts al banc de pedra de la façana de migdia, acompanyats dels galls, les oques i  la Coloma, la gossa de la masia de Can Cames, adossada a l'ermita.
Marxem sense haver resolt el dubte de quina malifeta havia fet la monja deonada que l'any 1357 estava empresonada pel batlle de Vilamajor i acompanyats fins a l'entrada del Fou per la Coloma, que volia comprovar que no ens perdiem.
Des del punt més elevat de la urbanització de Sant julià d'Alfou ja distingim el campanar de la seva església que es troba un quilòmetre més avall. Un cop hi hem arribat fem l'obligada visita al seu interior  i al magnífic conjunt que forma amb el cementiri, la rectoria i la casa de Can Llança. A la seva era ens fem la foto de grup. Vist l'entorn i de tornada cap a Cardedeu passem pel camp d'aviació de la guerra civil i fins i tot baixem dins d'un dels refugis antiaeris que hi ha al seu perímetre. Parlem una mica del camp d'aviació i de la Batalla de Cardedeu, temes molt interessants que queden pendents per a una altra futura sortida.
Més d'hora del previst arribem al nucli urbà de Cardedeu i davant de l'Espai31 fem un petit aperitiu.

Moltes gràcies a tots als participants a la caminada per la  grata companyia, al museu de Cardedeu , a n'en Cisco de Can Cames i al restaurant Can Llança pel servei de claus i il·luminació de les ermites, i a Sant Cebrià i a Sant Corneli per l'espléndit dia de primavera del que hem gaudit.